Followers

Saturday, December 31, 2011

Tahun Baru.....2012


SELAMAT TAHUN BARU .....
Alhamdulillah....dah masuk 2012.....
yang pasti tahun 2011 me lalui sebagai seorang isteri....
tahun 2012.....
me menanti kelahiran buah hati tersayang yg dijangka keluar pada 17 jan 2012.....
x sabar menanti.......menjadi seorang ibu......isteri.......
semoga semua dipermudahkan dan berjalan lancar dgn restu keluarga dan juga ilahi.......

Wednesday, December 21, 2011

ArgHHHHHHH........

LIPAN !!!!!!!!

Semalam balik dr tempat kerja dok lelepak dgn en. suami tgk kiraan SPBA...x abis2 dgn gaji kami...huuhuuu....yela...belanjawan tahun depan......

lepas tu....sediakan nasi lemak yg me bli masa balik td.....
me mandi nak solat asar.....dah bis mandi....nak kuar blik air....
tudiaaaa......
besar jari tengah...
LIPAN.....
ape lagi...tman ni lemah bab ni.....
nangis2 kuar blik....
dgn bb dlm perot lg....melompat2 takut...masuk ni jer dah 2 kali melompat sal binatang.....
ari ahad sebelum ni cicak......haaaa.....
tu taim bukak pintu....cicak tu jatuh atas bahu......
ape lagi....menjerit sambil melompat2 lar.....
sian anak......terkejut dia......mak dia dah ler lemah semangat....huhuhuuu.....abah dia pun bgn terus dr tido.....huhuuu.......
tp sumpah.....memang elegik lar dgn benatang2 tu....huuhuuu....geli ya amat.....

ape lagi...mula takut nak masuk bilik air....hahaha....sampai en. suami kene tunggu lar teman amik air semayang...trauma jap....hohoooo.......selamat x der paper....

Thursday, December 8, 2011

Hepy Besday En. Suami...


Wuaaa.....Buntunyer......Semalam Balik dr keje antor adik ipar ker New York Skin Solution......dalam nk pegi nk balik En. Suami kol.....
hahaa...kebetulan HP memang melekat kat tangan masa drive.....yelar..susah nk amik kalu ader org kol karang sal perot dah boyot....hihiii....
dah anto adik ipar...terus drive balik umah......
otw nak sampai umah kol En. suami.....tanyer nak amik x??moto tinggal lar kat sekolah......ujan lebat lg ni....En. suami kater x pe....ok....dah sampai my sweet home...
br bukak pagar n masukkan kete....En. suami soh masak air....ok.....
dah tu...tetibe dia kol.....
dan2 dia kater....alamak nak kol mak lar......pastu dia cakap...amboi2.....cepatnyer angkat phone.......hihii....
x der maknanyer abg......ececehhh......sal bukan kerana abg dah jd OKB ayg angkat phone cepat ok....hahaaaa
x sampai few minute.....En. suami sampai....maser tu...me tgh suap nasi goreng pg td...hahaa....lapo sejuk2 ni....kehkeh......
tolong bukakkan pintu.......eleleh.....me tgk muka En. suami senyum memerli...huhuuu....sal dia kater senyuman me ptg ni manis dan bermakna....hahaa.....x der maknenyer tau.......
semua ni gara2 hari jadi En. suami besok.....huahuaahaaaa......
Malam tu kami bli skit barang Baby....rambang mate......nanti sambung lagi beli..hihii...
lepas tu g umah mak me kat son shoon....ade makan2 skit.....
dalam kete...jenuh pk aper lar nk bg....huhuu
hurm.....jenuh ni........ape nk bg ni...
kan best ader duit bonus or kwsp taim ni....
huahuaa.......
dr semalam sampai nk g keje td...hahaha...
bg senyuman jer... ;p
haha...
manis sangatkan En. suami...
hihiii.....
xpe...ader lg mase...
nk pk aper nk wat untuk besday En. suami....
sambung nanti......

Wednesday, September 21, 2011

Raye,kawen....


 Raye Ke-6, kenduri di Manong.....
Layan ler.....
pict malas punyer...hahaa....

 
Minah gediks..... ;p

Bersalaman........hihiii......


hahaa...ni ikhlas tau......

ni pun sama tau......
 hihiiihiii....
ni pelamin kat dewan sekolah tajul ariffin manong.....
cantik pelamin dia....

me wit Nia...

My Mak Mertua Wit Pengantin.... :)


Nia...


Nia again......


Ni Ain...kakak Nia...


Ain again.... :)


balik dr manong singgah kole....
ate...
makan lakse lar teman...hahaa....
syok...
sedap giler...
;p
ni pict b4 makan laksa...
hihihiiii.....
jgn mare yerk.. ;p





Monday, September 12, 2011

Senarai keperluan bayi di hospital

Senarai keperluan bayi di hospital
* 2 helai tuala mandi
* 2 helai selimut
* 20 helai kain lampin / pampers
* 2 pin besar
* 4 helai seluar kalis air
* 4 helai baju / baju sejuk
* 4 pasang seluar panjang
* 4 pasang sarung kaki dan sarung tangan
Senarai keperluan ibu di hospital
* 1 helai tuala mandi
* 1 helai tuala muka
* 20 keping tuala wanita bersalin (dengan gelung) dan tali
* 3 helai baju tidur (boleh dibuka di bahagian hadapan, memudahkan untuk menyusu bayi)
* 1 helai pakaian biasa
* 2 pasang stokin
* 1 pasang selipar
* 3 helai coli khas untuk menyusu
* 2 pasang pelapik coli
* 5 helai seluar dalam pakai buang
* sikat
* berus gigi dan ubat gigi
* barang-barang mandian / kosmetik (bedak,sabun dll)
* pakaian untuk pulang ke rumah
* bahan bacaan
* susu sesuai untuk ibu menyusu seperti ANMUM 2
Senarai yang perlu dibawa oleh bapa
* surat rujukan doktor
* kad pengenalan anda
* kad pengenalan suami anda
* surat nikah
* wang

Sunday, September 11, 2011

Lagu raya.....





Lirik – Hujan & Raihan – Salam Aidilfitri Ayahanda & Bonda

Salam Aidilfitri Ayahanda Dan Bonda

Terkenang Di Ketika Itu
Ku Dimanja Dan Disayang Selalu
Apa Saja Kemahuan Diri
Akan Cuba Dipenuhi

Walau Hidup Dalam Kesukaran
Kau Kan Cuba Untuk Membahagiakan
Demi Anak-Anak Yang Tersayang
Kau Berdua Kan Berkorban

Tetapi Baru Kusedari
Tidak Mungkin Kan Terbalas Budi
Pengorbanan Mu Tiada Ternilai
Hanya Tuhan Kan Membalasnya

Salam Aidilfitri
Ayah Bonda Yang Dicintai
Maafkanlah Anakmu Ini
Kerna Belum Cukup Berbakti

Pabila Menjelang Lebaran
Baju Baru Kan Disediakan
Walau Mungkin Kami Tak Mengerti
Keperitan Saat Itu

Namun Wajahmu Terus Barcahaya
Oh Sucinya Kasih Sayang Itu
Di Bibir Mu Kan Menguntum Senyum
Andai Anakmu Bahagia

Salam Aidilfitri
Ayah Bonda Yang Dicintai
Maafkanlah Anakmu Ini
Kerna Belum Cukup BerbaktiDi Aidilfitri,Di Aidilfitri

Doa...



DOA 1:
Doa yang menjadi amalan para awliya’ dan solihin yang terdapat di dalam kitab Bustanul Arifin (Taman Orang-orang yang A’rifin / Ahlillah / Awliya’ Allah) tulisan Imam an Nawawi. Imam Nawawi meriwayatkan doa ini daripada kitab Risalah al Qusyairiah tulisan Imam Abul Qasim al Qusyairi RadiyAllahu anhu di dalam bab ‘Karamah Awliya’.
Doanya ialah:

“ Ya Jami’an Naasi li yaumil la raiba fihi, ijma’ alayya dhollati”

Maksudnya: “ Wahai Tuhan yang menghimpunkan manusia pada hari yang tiada keraguan padanya,himpunkanlah aku dengan barang aku yang hilang itu.”

Berkata Imam Nawawi:
“ Sebenarnya doa ini telah saya cuba maka saya mendapatinya sangat bermanfaat dan menjadi sebab untuk mencari barang yang hilang itu dengan tidak bersusah payah mencarinya. Barang itu juga tidak jauh dari tempat yang kita sangka. Saya juga telah mendengar perkara yang sama daripada Sheikh al Hafiz Abu Baqa’ ketika beliau mengajarkan doa ini dahulu kepada saya.”

DOA 2:
Al-Fatihah  7 kali.
2. Al Fath (Ayat 1-3)  7 kali
3. Al Khafi (Ayat 19)  7 kali
4. Surah Al-Ikhlas 7 kali.
5. Selawat 7 kali.
6. Ya Allah 3 kali.
7. Kemudian wirid ‘Ya Hafiz’ 119 kali.

8. Sesudah selesai semuanya, tadahkan tangan lalu berdoa, mohon dari ALLAH pertolongan supaya dipulang/digantikan barang yang hilang tersebut.

Raya di hospital :(



050911- lepas basuh kain,jemur kain....setel rumah.....malam kui 12.05am...nak g bilik air....tp tergelincir n terus terduduk....huuuuuhuuu....ape lagi....kaki lebam n bengkak kat lutut dan kat hujung kaki...adoyai.....tuhan jer tau....tp, perot...,me yakin ya amat x sakit......me x g hospital......hurm......esoknyer..


060911- me pergi keje macam besa....bwk kete....ader rase sakit kaki jer...keje me buat cam besa jer......makan pun ok jer.....huhuuu.....br bgtau mak me jatuh....deme soh g spital cek....mak mertua pun sama....hubby lagi lar....huhuu...tp pk x der paper.......x pe lar  pas balik dr umah mak n mak mertua......kami balik tido......


070911 - arini p keje....rase cam lain jer.....perot aser sakit2 skit......tghari tu memang kira kene bawak kete gak balik umah....sal nk belikan lauk untuk mak dgn adik...lagipun ayah x de kat umah...mak pun br jer balik dr pineng..so aper pun x der kat dapor...masa tgh layan fb....aser perot memulas semacam....huhuu....ingat br nak makan.....tp lepas jer masuk toilet....ader kuar air n darah.....ape lagi terus panggil mak....mak kol ayah......tp sebelum tu...abg tpon bgtau ader kawan dia punyer bini jadi mcm aku....kene masuk wad...ape lg....aku g klinik kat hillcity.....huhuu....selesai amik darah n scan...kene terus g klinik epau kat hospital...masuk ni jer dh 2 kali......lepas jer dia scan dr bwh...per lagi...kene masuk wad....huhuuu.....nak nangis jer rase...mlm kene stay kat bilik 1C no katil 13....huhuuu....cedey sgt.........mlm tu kuar nk buat hi-goat.....g cari air panas dgn abg....jumpe member lama.....dah jd doktor....sape lagi..rafiza...huhuhuuu....mase me kawen ritu dia ader mai.......aku jer x dpt mai kawen dia...jauh tu,putrajaya....masa tu pun x brp sihat.....dia jage wad 1B....abg balik kui 9 lebey sal hanto brg skali......




080911 - kui 3.30 am doc kejut sal nak amik drh kat tangan..abiz tgn kene cucuk...huhuu...sedih betui rase...sepanjang malam bc ayat kursi n selawat.........huhuu....sepanjang tu la bb dok gerak.........sayang sgt kat bb.....arini mak dtg awai pagi....jage aku....tp mate ni.....layu jer.....asyik nak tido......sakit tgn jgn ckp la....sakit sgt..........makan x der selera....mak me balik kui 3 lebey...sian kat mak aku...mak mertua pun ader dtg kui 1-2....huhuu.......aser nk blik jer....doc kate arini boleh balik......huhuu...tunggu punyer tunggu x der pun...tambah 1 hari lagi....petang kui 5.30pm br abg sampai..... abg bli nasi lemak n air kotak....huhuu....makan malam kat hospital x sedap....x lalu masuk pun....huhuu....abg balik kui 7.30pm...huhuuu....sedih betui rase....huhuu....
malam me boleh lar tido lene...sal me dah amik drh semua....pesakit yg baru masuk jer yg x lene tido...sal kene amik drh.....byk jugak pesakit kene cuci.....sedih jer rase.....raya ke 9 kene masuk hospital.....huhuuuu......




090911 - pagi lepas mandi...Doktor Vijay dtg tmpt me..me ckp kat dia air n darah x kuar dah....n dia ckp boleh kuar..ape lagi..laju jer kol abg n mak.....tp kui 9 ckp boleh kuar...kui 11.55am br setel semua......aku balik umah mak........tido umah mak sampai ari selasa.....dpt mc sampai selasa jer...tp perot ni aser semacam jer......huhhuuu.......risau keadaan bb....walaupun scan dia nampak ok...tp risau.....sal dia x bgtau me yg dia sakit ker aper ker kalu dia bergerak aktif sgt.........
Dlm bulan ni ader apointment dgn hospital.......Dr. Vijay pun dah bg personal no kalu ada pape....huhuu...
kalu ikutkan dia,nak jer dia tahan me lg....huhu.....x pelar ...x sanggup asernyer.....
hope2 x der paper lar lepas ni....ramai yg doakan me dgn bb ok.......tq semua.......
SAYANG u ol's..... :)

Saturday, September 10, 2011

Info...

Semasa mengandung, adalah amat penting bagi anda mengelak dari memakan makanan yang biasa dimakan semasa anda belum hamil. Ini kerana sesetengah makanan membawa kuman dan bahan pencemaran dan boleh memberikan kesan yang negatif kepada kandungan anda.


Makanan yang perlu dihindar:
1. Telur mentah: kerana ia megandungi salmonella
2. Daging atau ikan mentah atau separuh masak : kerana ia mengandungi kuman e.coli dan salmonella dan toxoplasmosis. Contoh sushi dan shellfish
3. Hati lembu : kerana ia mengandungi vitamin A yang berlebihan
4. Aspartame : pemanis tiruan kerana ia dikaitkan dengan racun
5. Beberapa jenis ikan : tuna kerana ia mengandungi merkuri



Makanan yang memberi allergi kepada anda:
Vitamin E yang berlebihan Vitamin A yang berlebihan


Makanan Yang Selamat:
1. Hindar dari mengunakan tin atau jar yang sudah bocor atau tidak mempunyai bunyi pop semasa membukanya.
2. Nyahbeku sepenuhnya makanan beku didalam peti sejuk seperti daging, sebelum memasaknya, jangan menyahbeku dalam suhu bilik.
3. Jangan bekukan balik makanan yang sudah dinyahbeku.
4. Bila membeli belah, hindar dari makanan kurang segar dan yang tidak diletakkan dalam ais.
5. Sentiasa membasuh tangan selepas menyediakan makanan dan selepas ke tandas.
6. Jangan mencampur adukkan makanan.
7. Basuh sayuran dengan sepenuhnya. Ia mungkin mengandungi salmonella.

Tuesday, September 6, 2011

Wedding..



SELAMAT PENGANTIN BARU....

Entri kali ni sal my member yg kawen.....
sowie lar....x dpt hadir....tambah2 tgh raye ni....
kalu dekat leh nyinggah....
ramai gak yg mendirikan masjid taim syawal ni...
antaranya.....kawan sekolah dari tadika sampai lar tingkatan 3....
huh!! lama tu....
pasangannyer pun dr kalangan member kelas gak....
ibarat kate org....
dulu kecik2 main sekali....tibe2...dah beso....suke sama suke...
jodoh x kemana....
upenyer kekasih depan mate jer....
besh kan.....kalu tau tu jodoh kite....dah lama couple....
kuikui....

ni lar dia.....
.
.
.
.
.
.
v


Pasangan :
Rokiah dan Hanif Soleh....
Ex-member SMK Temenggong Kati......



yg atas ni plak...
rakan induksi mase kat Pangkor dulu....
Midi dan pasangan......
cantik juge... 
wane pink lagi tu.....
belah laki wane biru turqois kot....



yg ni plak cikgu kat tempat me keje dulu....kak fatimah.....
cun.....sowie lar x dpt g...
nun jauh sesangat2...
huhuuu....
cantik sgt.....


yg ni wana grey...
sweet2....



tgk ni......aksi kak fatimah....
hahaa....
gile2 cam dulu gak.....
hikhik.....

Buat semua kawan2 yg kawen......
SELAMAT PENGANTIN BARU!!!!
TAHNIAH KALIAN!!!!...
Selamat Menempuh Alam Baru.....
Semoga Berbahagia Hingga Akhir Hayat......

Tq to frenz FB kerana Sudi Berkongsi gambar.....
gambar di Copyright yer...
Kiter Share2 benda baik x salah kan....
:)




Monday, September 5, 2011

Selamat hari Raya...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI........

Waa....excited giler tahun ni raye...
hihiiii....
Tahun ni 1st taim raye dgn Suami....kalu dulu dgn bf,....
hihiii...
lain tau....
epy sgt2....

malam raye pertama.......berbuka dgn mak me kat taman son choon....
aye terus tolong masak rendang,nasi impit n buat kuih cornflakes madu sampai 3 pagi....
waaa.......ngantok x terkira....hihii.......tp malam sebelum tu....
en. suami tersayang bwk g gerbang malam yg femes kat ipoh ni...... n g cari tudung kat gm....
hampenyer.....x der...huhuuu.....
x pelar......pakai jer aper ader...hiihiii....
en. suami menghabiskan masa dgn ayah mertua dgn pergi beli lemang n kemas depan....
sambil2 deme tolong gak kitorg kat dapur yg x cukup kakitangan..biasalah.....anak pompuan sorg jer...
nak tunggu menantu pompuan...x tau biler...
hihiiii....
malam tu....ayah cu sampai dari kl.....en. suami n adik iwan p amik kat stesen bas.....
dah siap semua....ape lg....tido ler.....kuikui...
sok RAYA......
bgn pagi...
solat subuh....gosok bj raye......kejut semua bgn.....yg laki g sembahyang raye dulu....
tp ikut plan....abg blik umah mak dia jap...sembahyang raye kat sana....tp disebabkan ayah mertuanya kene kerja di pagi raya.....en. suami lar amik alih bwk adik2 g sembahyang raya...
seronok sgt tgk macam tu.....
en. suami byk berkorban........hihiii...
byk tolak ansur....br betui...hihii...
dah bis tu....
lepas sembahyang.....
aye dgn abg g umah mak mertua kat pekan razaki...ala.....dekat2 jer...kuikui......
tp semangat raya kene ader....
ni pg raye di rumah ibu mertuaku.... 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
v

ni adik iparku...
kak elin n pakwan with anak dorg..ilman hafiy...
serba putih tahun ni.....
yg ni plak..kak iparku....
kak nur wit haziq imran...
tema wane coklat.... :)
yang ni haziq,elie n kami ber2........ :)
ni kak nur, elie, mak, kak elin n kami berdua...
kami berdua dgn mak....

selesai makan rendang, kuah kacang, lemang, nasi impit....kitorg bersalam - salaman.....waaa.....i dpt duit raye tu...hihiii...dr kak nur dan kak elin....hihii....

peh tu...kui 11 kitorg balik ker taman son choon plak.......keluarga mertua me nk g beraya ker manong....
we ol's plak beraya kat teluk intan.... :)

sampai jer umah taman son choon....ader ramai kawan ayah......sian ayah kene pakai bj keje taim raye....bj raya ader x pakai lagi.....kalu x tema wana oren lar.....kecuali me n husband.....wana purple...hahaa...

ni taim deme nak balik.....
.
.
.
v
sape tu...eh2..me lar..hahaa....
nyibok jerk...

ni kami sekeluarga......
husband tangkap gambo...

perot saya comel jer kan...hihii...

waa....ni saya n suami....
sayang dia...

lagi...

dan lg......

ader lg ni...nanti kiter sambung okei....hihiii.....
semua pasal raya....
oyea....


Saturday, August 27, 2011

Me nak ucap....SELAMAT HARI RAYE!!!!



SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

  

Disini me nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir batin buat rakan blog yg sudi bace n follow me...
dan kepada semua yg kenal dgn me....
minta maaf banyak2 andai terkasar bahasa,terguris rase.....tergigit cili....hihiii...
halalkan makan minum dan perilaku yer....
Diharapkan semuanya 
berbahagia di hari yang mulia bersama keluarga..
dan
berhati2 ketika memandu....
:)




churp churp

Meh tgk ni gak... ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Son...

Lilypie Second Birthday tickers