Followers

Wednesday, March 30, 2011

Huhuhuu....

Pagi yg sejuk...sal hujan jer dari malam...
tp,me tinggai hp kat umah......
ayoooooooooo....
ape lar....benda penting tu....
tgk dah susah sekarang...
sok buat lg ok....
 :(

Sunday, March 27, 2011

Yassin




Khasiat Surah Yasin

KERBERKATAN YAASIIN (DR FATMA EL ZAHRAA)

Untuk Keselamatan Diri Yang Susah Menjadi Senang
Ayat 1 - 9 - Untuk keselamatan diri


Ayat 9 - Orang jahat tak nampak kita especially orang kafir. Dr kata janganlah digunakan utk elak Kastam. Tu dah niat lain.

Ayat 12 - Merupakan Jantung Yaasiin - Rasulullah s.a.w. berharap ayat ini di hafal oleh setiap mukmin dan mukminat.

Ayat 13 - 35 - Mengisahkan orang-orang yang mati syahid.

Ayat 22 - 23 - Untuk menjaga aqidah Memberi hidayah kepada anak.

Ayat 29 - Sebagai amalan untuk mengelakkan diri dari di fitnah dan kejahatan mulut.

Ayat 29 - Utk digunakan jika kita rasa orang nak fitnah or aniaya kita. Lebih elok selepas baca di semburkan ke muka orang tsbt.

Ayat 30 - Untuk keinsafan - Supaya dapat dipertemukan dengan Allah s.w.t. (harus sentiasa berada dihati - beramal dengannya).

Ayat 32 - Untuk menginsafkan orang lain supaya menjadi baik.
Caranya: Ingat yang segalanya datang dari Allah s.w.t. Kita umat Muhammad Kita orang Islam



Ayat 33 - 35 - Elok dijadikan amalan bagi sesiapa yang suka bercucuktanam. Tanaman akan subur

Ayat 36 - Menerangkan yang kehidupan ataupun kejadian di dunia ini dijadikan berpasang-pasangan. Ayat ini elok diamalkan bagi
sesiapa yang belum berkahwin supaya di pertemukan jodoh. Caranya: Baca
dan berdoa.Hembus dan sapu pada muka setiap pagi sebelum keluar rumah.



Ayat 37 - Adalah untuk menetapkan hati - aqidah diri sendiri. Hati yang kering akan hidup semula.

Ayat 38 - Mengisahkan yang bulan dan matahari pun sujud pada Allah s.w.t. yang satu.

Ayat 39 - Mengisahkan ilmu falak.

Ayat 40 - Merupakan kenyataan Allah s.w.t. yang satu.

Ayat 41 - Mengisahkan Nabi Noh a.s. naik kapal - Elok di baca sewaktu menaiki kenderaan.

Ayat 44 - Mengisahkan keseronokan hidup di dunia - Di baca untuk dijauhkan fitnah dalam hidup.

Ayat 45 - 48 - Merupakan kedegilan orang kafir kepada Allah s.w.t.

Ayat 49 - Menceritakan hari akhirat dan kehidupannya.
*Tiupan 1 - Datang dengan tiba-tiba
*Tiupan 11 - Hancur
*Tiupan 111 - Semua orang di hidupkan semula dan hadir dipadang Mahsyar.



Ayat 50 - Setiap orang akan dihisap mengikut amalannya.

Ayat 58 - Merupakan salam daripada Allah. Jika rasa sakit kepala, baca dan sapukan ke kepala. Ulang sebanyak 3x.

Ayat 76 - Dibaca untuk mententeramkan diri dari fitnah orang. Dijadikan amalan.

Ayat 76 - Jika hati rasa sedih, sebak atau pun kecewa. Sambil pegang dan urut dada, bacalah ayat tsbt.

Ayat 78 - 79 - Dikhaskan untuk sakit urat, tulang dan badan.
Untuk doa bermula daripada Ayat yang bermaksud: 78. “dia berkata, Siapakah yang dapatmenghidupkan tulang belulang padahal telah hancur?
Ayat 78 dan 79 - Bacalah jika sakit tulang, urat atau tulang patah.Doktor di hospital pun tanya dia utk rawatan ke patient mrk dan
Dr Fatimah berikan ayat ini. Ayat 78 bermula dengan Qala.



79. Katakanlah, Yang akan menghidupkannya ialah yang menciptakannya> pertama kali. Dan Dia Maha Mengetahui tentang segala makhluk.”

Ayat 82 - Untuk Hajat
Ayat 82 - Jika berhajat sesuatu bacalah 100x. Dibaca pada air dan minum selama 40 hari boleh menjadi penawar. Jika air habis ulang
bacaan tsbt sehingga 40 hari.


Caranya:
Sembahyang Tahajjud (3x) berturut-turut
Baca pada air (100x)
Dan berdoa apa sahaja hajat
Buah-buahan yang diceritakan dari dalam Al-Quran adalah:
Buah Zaiton - Elok untuk kulit
Kurma - Berkhasiat (memberi tenaga)
Delima - Dalam sebiji buah ada sebutir biji yang menjadi penawar ubat yang mujarab
Ad Tin - Memberi kekuatan - tenaga, fikiran lemah, tidak boleh beranak.
Wallahualam.


1. Selepas sembahyang subuh
2. 3 Jumaat berturut-turut
3. Ayat 1 - Yassin baca 7x
4. Ayat 38 - 12x
5. Ayat 58 - 7x
6. Ayat 82 - 14x
7. Habis, diulang semula step 3 hingga 6. Kesemuanya Surah Yassin dibaca sebanyak 3x.
8. Habis baca surah Yassin, baca Al- Fatihah, bacalah hajat ygdihajati dan selepas hajat dibaca semula Al- Fatihah.(ulang al
fatihah 3x dan sebut hajat setiap habis alfatihah)
9. Perlu yakin, isyallah dgn berkat Allah ianya termakbul.


Wallahualam.
Perlu Baca Dengan Penuh Keyakinan:
* Yasin is the jantung of Al-Quran
* Know the meaning of ayat-ayat in Al-Quran
* Yasin memudahkan yang susah. As such read Yasin:
* Child is sick
* Feeling troubled.
* Memudahkan urusan
* Memudahkan perjalanan
* As selusoh (to ease pain when giving birth)
* Read Yasin 3x over water
* Read 3 Qul (three times each)
* Fatihah
* Baca Yasin sebelum tidur, seperti khatam Quran 10x
* Jika baca Yasin sebelum tidur serta faham maksudnya sekali, sekira mati dalam tidur, dosa diampunkan.


Ayat 9 * Wajaalna***
* Lindungi rumah dari pencuri * baca dan tiup di tiap-tiap penjuru rumah.
* Lindungi diri dari dianiaya
* Bagi perlindungan diri dan rumah semasa tidur


* Baca Ayat 9
* Fatihah
* Baca tiga Qul (3 kali)
* Ayat Kursi


Ayat 29* In kanat illa*
* Untuk mendiamkan orang yang selalu melempar kata-kata buruk/tidak menyenangkan kepada anda.


Ayat 36* subhanallazi
* Untuk cari jodoh
* Tiup 7 kali dalam tangan dan sapu ke muka pada pagi hari
* Ya Wadud (3x)


Ayat 58 * Salamun*
* Jika sakit anggota
* Tak tenang hati
* Baca 7 x dan gosok pada tempat sakit


Ayat 76 * Falayahzun**
* Bila rasa sedih
* Untuk menenangkan hati
* Gosok jantung sambil baca


Ayat 78/79 (dari Yuhyil Wahiya ramin*
* Tulang patah
* Sakit sendi
* Sakit lutut


Ayat 82* Innama amruhu*
* Jika mandul
* Untuk mengubati kanser atau tumbuhan dalam badan


Dry method
* Sembahyang tahjud
* Sembahyang hajat
* Doa minta hajat
* Baca ayat 100 x dengan yakin
* Amalkan 41 malam


Wet method (untuk menyembuh penyakit dalam badan)
* Seperti di atas
* Bila baca ayat, tiup dalam air
* Minum 1 cawan air pada pagi hari sebelum makan/minum benda lain
* Doa sambil minum
* Untuk 41 pagi


Wallahualam.
yang penting sesuatu itu yang hendak kita lakukan dengan ..innamal
aa’maalu binniat.. dan ikhlas melakukannya.

Barangsiapa yang membaca YAASIN sepenuhnya dan pada ayat
ke 58 surah tersebut "SALAAMUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM" diulang
sebanyak 7 kali untuk 7 niat baikmu, Insya Allah, dengan izin
Yang Maha Esa dan Maha Kuasa, semua hajatmu akan dikabulkan..

Cara-caranya
1. Baca Al-Fatihah (1 x)
2. Baca Surah Al-Ikhlas (3 x)
3. Baca Surah Yassin ayat ke 58 "Sala mun Qaulan Minrabbirrahim"
(3 x)
4. Baca Selawat Nabi (3 x)

Tiup pada tangan dan letak pada ubun-ubun akan melegakan migrain.


Nabi Muhammad S.A.W bersabda:
Ada 4 di pandang sebagai ibu ", iaitu :

1. Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN.
2. Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA.
3. Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA.
4. Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR.



Dalam YASSIN merangkum:
*Ilmu Pertanian
*Ilmu Falak
*Ilmu Laut
*Ilmu Kiamat
*Ilmu Ciptaan Manusia
*Ilmu Binatang
*Ilmu Kenabian


RASULULLAH s.a.w telah bersabda yang bermaksud:
 "Bacalah surah Yassin kerana ia mengandungi keberkatan", 
iaitu:

ü       Apabila orang lapar membaca surah Yassin, ia boleh menjadi kenyang.

ü       Jika orang tiada pakaian boleh mendapat pakaian.

ü       Jika orang belum berkahwin akan mendapat jodoh.

ü       Jika dalam ketakutan boleh hilang perasaan takut.

ü       Jika terpenjara akan dibebaskan.

ü       Jika musafir membacanya, akan mendapat kesenangan apa yang dilihatnya

ü       Jika tersesat boleh sampai ke tempat yang ditujuinya.

ü       Jika dibacakan kepada orang yang telah meninggal dunia, Allah meringankan siksanya.

ü       Jika orang yang dahaga membacanya, hilang rasa hausnya.

ü       Jika dibacakan kepada orang yang sakit, terhindar daripada penyakitnya.



~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~


Rasulullah s.a.w bersabda: "Sesungguhnya setiap sesuatu mempunyai hati dan hati al-
Quran itu ialah Yassin. Sesiapa membaca surah Yassin, nescaya Allah menuliskan                 pahalanya seperti pahala membaca al-Quran sebanyak 10 kali

. Sabda Rasulullah s.a.w lagi, "Apabila datang ajal orang yang suka
membaca surah Yassin pada setiap hari, turunlah beberapa malaikat
berbaris bersama Malaikat Maut. Mereka berdoa dan meminta dosanya
diampunkan Allah, menyaksikan ketika mayatnya dimandikan dan turut
menyembahyangkan jenazahnya".

. Malaikat Maut tidak mahu memaksa mencabut nyawa orang yang suka
membaca Yassin sehingga datang Malaikat Redwan dari syurga membawa
minuman untuknya. Ketika dia meminumnya alangkah nikmat perasaannya dan
dimasukkan ke dalam kubur dengan rasa bahagia dan tidak merasa sakit
ketika nyawanya diambil.

Rasulullah s.a.w bersabda selanjutnya: "Sesiapa bersembahyang sunat
dua rakaat pada malam Jumaat, dibaca pada rakaat pertama surah Yassin dan
rakaat kedua Tabaroka, Allah jadikan setiap huruf cahaya dihadapannya
pada hari kemudian dan dia akan menerima suratan amalannya ditangan kanan
dan diberi kesempatan membela 70 orang daripada ahli rumahnya tetapi sesiapa
yang meragui keterangan ini, dia adalah orang-orang yang munafik


~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~










Saturday, March 26, 2011

K A R A O K E ....


K E T I K A C I N T A
Siti Nurhaliza 



Ada tiada rasa dalam jiwa
Rindu akan memanggil-Mu
Karna setiap jiwa t'lah bersumpah
Setia hanyalah kepada-Mu

Bila cinta ada di dalam jiwa
Wangi bunga dunia tanpa nestapa
Segala yang dirasa hanyalah Dia
Hati 'kan memuja hanya pada-Nya

Ketika cinta memanggil
Gemetar tubuhku
Ketika cinta memanggil
Hangatnya nafasku
Ketika cinta memanggil
Menderu sang rindu
Ketika cinta memanggil

Rindu... rindu... rindu qalbu
Memanggil-manggil nama-Mu
Seperti terbang di langit-Mu
Tenggelam di lautan cinta-Mu

Bertabur qalbu yang rindu
Melebur menjadi satu
Bagai menari diiringi pelangi
Ketika cinta memanggil








Friday, March 25, 2011

Earth Hour 2011 :)


Morning All, just a reminder for all of us tonight :) 

Switch off lights for an hour!

8:30PM - 9:30PM 
Saturday 26 March 2011




N o t e :
sambil tu boleh jimatkan bil letrik :)



Tak mau buat lagi......


Nak Tau x me tension tahap gaban pasai per minggu ni......
pasai me x pandai wat benda ni!!!!
huh!!!!

EDIT TO MINUS ONE!!!!!

Ni haaaa.......
berselerak........
amik kau........
 me try jugak tiru mcm En. Suami buat....tp kali ni x berani nk tanyer.....juz try n error jer.....
nasib alhamdulillah berkat En. Suami ajor malam tu kekal kat ingatan lg....
me buat...tp berjam sangkut....
lepas ni tobat me x nak buat benda ni...
sal pasal benda ni......me stress....
n jadi mangsa....... 
.
.
.
.
En. Suami gak....
.
.
.

tahu x adil
tambah2 En. Suami x sihat...
me plak buat hal semalam....
ni semua gara2 benda ni.....
sok sabtu nk bertanding....
last2 me yg stress.....
betui ckp En. Suami...
tp x leh citer kat sini....
bior lar me jer yg tau.....
paper pun...
tahun ni last me terlibat!!
ape dia...
tahun ni last me terlibat....
tahun depan wat sendirik!!!!!


 Pendrive 4 gb pun dah penuh....huhuuu......selesa lg pakai yg kecik2.....senang nak scan.... :(

 3 lagu jer....tp macam dapat 30 lagu..... dammmmnnnn.....

Akhirnya...
Beres......
LAst 4 Eva......





Bandung VS Sirap Sunkist


Sirap Bandung
VS
Sirap Sunkist

~*~ Ni gara - gara lapar lar ni..... ~*~
Makan petang bersama my sis Iryani.....
hahaa....
kembor cikgu2 ni panggil we ol's....
sal kalu ke kantin ber2....
kalu x bertiga wit ust Hanum...
tp dah petang2 ni...kami berdua jer lar....ahaks...
aper lagi...order pun benda yg kasi org kantin penin....
;p
ngegada.....
kuikui...

ni dier......
 .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

dapp..... 






ok tu jer.... sal skrg tgh tension thp gaban...

(╥_╥)








Thursday, March 24, 2011

My Fren Engagement



 Td bukak FB...tgh usha recent update.....pastu nampak lar my fren Srikandi Taro a.k.a. Mariam ni komen kat Wall Keroppi Cakcibo a.k.a Hasmah.....

Srikandi Taro : wei...sampai ati ko x gtau aku ko tunang...aku baru tau ni...sedihnyer...majuk ah ngan ko...xmo jmpe ko..wuuuuu :(

lor....upernyer dia dah tunang.....
pada 19 mac 2011 ritu.....
bukan aper...maser me tunang dulu dia datang dgn tunang dia ni......
kawan dari sekolah ni.... kawen ritu pun dia mai tau.....
 ni haa bukti dia dtg masa tunang........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
!


n maser kawen plak.....asernyer ader kat my photographer lagi kot pict kitorg..... nanti ader me upload...
tgk.....dia pun suke merah...
hihiii....
i like it too......
merah nyah!!!
hahaaa



Paper pun.....me doakan semoga kalian bahagia......
kekal sampai akhir hayat....
agar semua perancangan di restui ilahi....
supaya semua yang dihajati tercapai demi menyatukan 2 jiwa....
suka sangat..... 
u bahgia..me tumpang gembira.....
:)

Last ---> Tahniah Hasmah ♥ Cakcibor.....hehehee..... 

Kawen jangan luper teman okei....

♥♥♥♥♥






Tuesday, March 22, 2011

Credit to --> Elie


Oyea.......
Hari tu kan ader entri pasei hantor my IL ker KTM kan.....
jd ni nak credit 5* kat My SIL Elie sal amik gambo En. Suami n me kat tp tangga...
Kat Hp MIL x tgk plak...
Tp MIL yg stat dulu....hihiiii.....
niat ati nk tangkap semua....last2 
MIL & SIL yang tangkap kan.....
hihiii...

Sweet Rite...
:P

Sebenarnyer nak citer yang ni....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ilman Hafiy
.
.
.
.
.
.
.
.
Dak kecik yang comel,cute +++++
C..... cute bangat !!
eee...geyamnyeeerrr.....
Huh!! nape ni.......rimas yer....hihiii....geyamnye.......
kerut2 dahinyer...
dah ader tempat duduk baru...... oyea....

huh.......terkejut saye!
:P
C U T E 100x
Credit to ELIE......

Monday, March 21, 2011

Despicable Me










Filem pilihan hati :

~*~ DESPICABLE ME ~*~

Synopsis: In a happy suburban neighborhood surrounded by white picket fences with flowering rose bushes, sits a black house with a dead lawn. Unbeknownst to the neighbors, hidden beneath this home is a vast secret hideout. Surrounded by a small army of minions, we discover Gru (voiced by Steve Carell), planning the biggest heist in the history of the world. He is going to steal the moon (Yes, the moon!) in Universal's new 3-D CGI feature, Despicable Me. Gru delights in all things wicked. Armed with his arsenal of shrink rays, freeze rays, and battle-ready vehicles for land and air, he vanquishes all who stand in his way. Until the day he encounters the immense will of three little orphaned girls who look at him and see something that no one else has ever seen: a potential Dad.The world's greatest villain has just met his greatest challenge: three little girls named Margo, Edith and Agnes.




Maser part ni......tgk comei jer.....tambah2 dia bagi belon ni kat budak laki tu..tgh budak tu peluk dia p cocok jarum..hahaaa...
tercenggang jer budak tu... :P

˅



suke tgk Agnes
˅


It's sooooo fluffy.....


Hahaaa....
Pretty Please...
:P
BedTime story

----

Minions




V
˅
Vector


Citer ni best....x jemu lar.....lagu dia pun ok....layan lar gak....kalu kat umah..
kerap benor lar ulang.....
hihiii...
jangan lupa tgk kay...kalu best....
komen...
kalu x best...
x tau lar...
lain2 cita rase....
tui x???
peace no war...
hahaaa...







churp churp

Meh tgk ni gak... ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Son...

Lilypie Second Birthday tickers