Followers

Wednesday, February 23, 2011

Baby ilman...

Hari tu g Kay el..saje nak jalan2...
x de hala tuju pun....
sambil tunggu nak kuar g Nilai ritu...sempat lar snap pict ilman......suke benor dia lompat2....







MY WEDDING!!!!!

Tarikh keramat buat me n en. suami kerana tarikh ni
tarikh perkahwinan kitorg......
en. suami amik tarikh hari lahir yang kebetulan genap umo me 24 tahun...
Tarikh 21 januari 2011 me sah jadi is3 en. suami.....
22 januari.....kenduri umah me....dan
23 januari plak...kenduri blah en. suami....

~*! My SWeet Mini Pelamin !*~

~*! Goodie Bags !*~

Koleksi Kat Butik Pengantin

~*! Sponsor By Kawan Ayah !*~

~*! Tq Cik NANA.. !*~

~*! Sesi Pakai Inai Segera!! !*~

~*! Conteng Jangan x conteng !*~


~*! MY HUBY LAFAZ NIKAH !*~
1 kali Lafaz ok!!
so easy katernyer... ;p

~*! Cium Dahi Yer bukan MOLOT!! !*~

~*! ME dapat cincin n gelang !*~
taim ni,sarung cincin n pakaikan gelang me jer....
tp sebenarnyer cincin en. huby pun ader...tp luper daa......huuuhuu...jenuh tau cari cincin dia,.....tp x per...atas pelamin kat dewan carsem kami sarung... :)

~*! Thanks To KOME !*~

~*! Ni lar Dia !*~

~*! Ni plak Hantaran 22 blah pihak !*~

~*! HARI INI HARI JADI SAYA!!! !*~

~*! Check out !*~
pas potong kek..p dewan carsem....hahaa....sal nak tgk dewan b4 besok...
erm..juz tukar alas meja jer...sal merah semuanya...
tukar kan pada putih yer abg awie...
hihiii.....puas hati ler...
credit to en. awie.....
malam tu mengarang ayat ler....huhuu...mc x der...
bidan terjunnyer..my uncle....En. shahril.....tq yerk....
sempat gak dia lepas geram kat mic tu dgn lagu andaiku undur masa.... ;p

~*~*~*~*~*~*~

KEK kawen.....last minit.... ;p

ni lar dia pelamin n dewan carsem.....

Taim ni dah penuh.....ramai sangat..tq sangat memeriahkan majlis me....
terharu sangat....

Cantik x????anda tgk...jd, anda tentukanlah.......
Bagi me...dah cantik lar tu... ;p

tq paksu...sponsor kete....;p 3 hari berturut2..sampai kan balik kampar pun kene pinjam kete perdana adik..... ;p
sempoi betui my uncle(paksu) sorang ni......

~*~*~*~*~*~

Kek blah laki2....sama port tempah kot...sepesen jer...ahaks!!!

Ngangga keh..hihiii....malu sey...

dari belakang....NICE..

Dengan Geng Prosboc...tq kerana sudi berkonvoi dari rumah ker dewan.....best bangat!!!

WIT MY LUVLY FAMILY!!!


Taim ni nak cau.......cau cin cau!!!

Selamat semuanyer...alhamdulillah....semuanyer berjalan lancar...
tq pada semua yang hadir.....yg bagi hadiah...
terlebih terkurang harap di halalkan lar yerk......x sempat nk ngadap semuanyer... :)


Tuesday, February 22, 2011

Wirid dan doa utk disayangi



Diantara wirid yang perlu diamalkan agar disayangi orang iaitu mengucapkan “Yaa Rahim” sebanyak 100 kali setiap hari, insya Allah hajat dan kasih sayang ditumbuhkan dalam hati.

*

*Doa memperoleh hikmah dan tergolong orang yang soleh (surah Asy Syuara ayat 83 – 85)



83. “Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan ugama, dan hubungkanlah daku Dengan orang-orang Yang soleh;

84. “Dan Jadikanlah bagiku sebutan Yang baik (nama Yang harum) Dalam kalangan orang-orang Yang datang kemudian;

85. “Dan Jadikanlah daku dari orang-orang Yang mewarisi syurga Jannatun-Naiim; [Asy Syura 83-85]

Doa lain iaitu mohon petunjuk yang lurus dari segala urusan (al Kahfi ayat 10).



10. (ingatkanlah peristiwa) ketika serombongan orang-orang muda pergi ke gua, lalu mereka berdoa: “Wahai Tuhan kami! kurniakanlah Kami rahmat dari sisimu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada Kami untuk keselamatan ugama kami”. [Al Kahfi 10]

SEDIH..




Do'a dan Dzikir Ketika Bersedih dan Gundah
Ketika sedang mengalami permasalahan yang berat terkadang membuat kita lupa akan segala hal, kita dapat berbuat apa saja tanpa kita pikirkan apakah yang akan kita lakukan itu berguna atau merugikan tidak hanya pada diri sendiri tetapi orang lain juga yang akan terkena dampaknya.

Seyogyanya sebagai umat manusia yang tidak pernah luput dari permasalahan yang ada, hendaklah lebih mendekatkan diri kepada tuhannya Allah SWT, berikut do'a yang InsyaAllah dapat membantu menentramkan hati dan pikiran kita, dimana semua berdasarkan atas keyakinan kita karena bagi-Nya tiada yang tidak mungkin...



اللَّهُمَّ إِنِّي عَبْدُكَ، ابْنُ عَبْدِكَ، ابْنُ أَمَتِكَ، نَاصِيَتِي بِيَدِكَ، مَاضٍ فِـيَّ حُكْمُكَ، عَدْلٌ فِـيَّ قَضَاؤُكَ، أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ، سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ، أَوْ أَنْزَلْتَهُ فِي كِتَابِكَ، أَوْ عَلَّمْتَهُ أَحَداً مِنْ خَلْقِكَ، أَوِ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ، أَنْ تَجْعَلَ الْقُرْآنَ رَبِيْعَ قَلْبِي، وَنُوْرَ صَدْرِي، وَجَلاَءَ حُزْنِي، وَذَهَابَ هَمِّي

“Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, anak dari hamba-Mu, ubun-ubunku (nasib-ku) ada di tangan-Mu, telah lalu hukum-Mu atasku, adil ketetapan-Mu atasku, aku mohon kepada-Mu dengan perantara semua nama milik-Mu yang Engkau namakan sendiri, atau Engkau turunkan dalam kitab-Mu, atau Engkau ajarkan seseorang dari hamba-Mu, atau Engkau rahasiakan dalam ilmu ghaib disisi-Mu. Jadikanlah Al Qur’an sebagai penawar hatiku, cahaya dalam dadaku, penghapus dukaku dan pengusir keluh kesahku“

اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ، وَالْعَجْزِ وَالْكَسَلِ، وَالْبُخْلِ وَالْجُبْنِ، وَضَلَعِ الدَّيْنِ وَغَلَبَةِ الرِّجَالِ

“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari keluh kesah dan rasa sedih, dari kelemahan dan kemalasan, dari sifat bakhil dan penakut, dari cengkraman utang dan laki-laki yang menindas(ku)“

Monday, February 21, 2011

RAHSIA KEISTIMEWAAN WANITA


19 RAHSIA KEISTIMEWAAN WANITA

1. Doa wanita itu lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yanglebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah SAW akan haltersebut, jawab baginda , " Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orangyang penyayang tidak akan sia-sia."

2. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1000 lelaki yang soleh.

3. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orangyang sentiasa menangis kerana takutkan Allah .Dan orang yang takutkan Allah SWTakan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku(Rasulullah SAW) di dalam syurga.

5. Barangsiapa membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah laludiberikan kepada keluarganya) maka pahalanya seperti melakukan amalanbersedekah.Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Makabarangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anakNabi Ismail.

6. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

7. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan ataudua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalampergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta sikapbertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.


8. Apabila memanggil akan dirimu dua orang ibu bapamu, maka jawablah panggilanibumu terlebih dahulu.

9. Daripada Aisyah r.a." Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripadaanak-anak perempuannya lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akanmenjadi penghalang baginya daripada api neraka.

10. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutuplah pintu-pintuneraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pun pintu yangdia kehendaki dengan tidak dihisab.

11. Wanita yang taat pada suaminya, maka semua ikan-ikan di laut, burung diudara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selamamana dia taat kepada suaminya serta menjaga solat dan puasanya.

12. Aisyah r.a berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebihbesar haknya terhadap wanita?" Jawab Rasulullah SAW "Suaminya." " Siapa pulaberhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah SAW, "Ibunya."

13. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa di bulan Ramadhan,memelihara kehormatannya serta kepada suaminya, masuklah dia dari pintu syurgamana sahaja yang dikehendaki.

14. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah SWTmemasukkan dia ke dalam syurga terlebih dahulu daripada suaminya (10,000tahun).

15. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya,makaberistighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiaphari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

16. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWTmencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

17. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosaseperti keadaan ibunya melahirkannya.

18. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satutegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

19. Apabila semalaman seorang ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yangsakit, maka Allah SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hambadengan ikhlas untuk membela agama Allah SWT.

Doa - Doa dlm Kehidupanku.....

Doa ringkas selepas solat



Maksudnya:

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Segala puji bagi Allah Tuhan pentadbir seluruh alam. Selawat dan sejahtera semoga dilimpahkan ke atas junjungan besar Nabi Muhammad yang semulia-mulia pesuruh-Nya, serta ke atas keluarga dan sekalian sahabat-sahabatnya.

Ya Allah, wahai Tuhan kami, hidupkan kami dengan iman, matikan kami dalam iman, serta masukkan kami ke dalam syurga bersama-sama iman.

Ya Allah, ya Tuhan kami, ampunilah segala dosa kesalahan kami dan dosa-dosa kesalahan kedua ibu bapa kami, serta kesihanilah kedua ibu bapa kami sebagaimana mereka berdua mengasihani kami semasa masih kecil.

Ya Allah, akhirilah umur kami dengan kesudahan yang baik dan janganlah kiranya Engkau akhirkan umur kami dengan kesudahan yang tidak baik.

Ya Allah, ya Tuhan kami, janganlah kiranya Engkau pesongkan iman kami sesudah Engkau kurniakan kepada kami petunjuk. Anugerahilah kami rahmat kerana sesungguhnya Engkau Maha Pengurnia.

Wahai Tuhan kami, kurniakanlah kepada kami kebaikan di dunia ini dan juga di akhirat, dan peliharalah kami daripada azab neraka.

Semoga Allah mencucuri rahmat dan sejahtera ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan ke atas seluruh keluarga dan sahabat-sahabat baginda. Dan segala puji itu tertentu bagi Allah, Tuhan pentadbir seluruh alam.

Sunday, February 20, 2011

Wedding!!


Entri ni dh lama...tahun lepas...hahaa...tp bulan 12 ler.....
musim kawen......ni kes sal pergi kenduri kawen sampai 3 buah rumah....
nasib dekat2....tp dekat ker....boleh lar....
ipoh -> kuala
dekat je ler..... ;p
1st amik ijan....my fren dok kat dengan umah en.suami ( opss..mase tu blum g..br en. tunang ;p )......pergi bertiga....wit my mom.....
kenduri pertama.....g umah kak ya....kerani sekolah,..anak sulungnyer kawen...kak ily...tema..
MERAH + PUTIH = CANTIK


hahaa....sebenarnyer maser ni redah jer....x tau mana rumah...harap jer dok ipoh lama.....bukan per....rupernyer rumah kat depan jalan besar....jenuh ler nk cari...sal bujet dlm kepala kat dlm taman.....cari punyer cari tgk ader khemah warna merah..hahaa...laju jer.....trus cari parking....padahal dlm hati takut salah rumah...bayangkan lar...punyer byk kenduri taim tu.......
pastu nampak kak ya,tuan rumah dari jauh melambai.....hahaaa....betui ar tu.....jom rempuh....hahahaa...



tgh nak amik makan....nampak kak intan sal pika dok panggil2..hahaa.......trus join 6 kaki terus.....



ni lar ijan..... :)


cantik pelamin dia.......tu yg syok wat kat rumah......sal depan pelamin org leh lepak2....haha...


Dah abis kenduri kak ya terus ke kuala......ari mau hujan.....huhuhu.....jenuh ler nk drive...tp nasib x lebat......me drive....ya allah..punyer lar jem......tertinggal plak ler touch n go kat umah...hampeh betui.... lol!!
huhuuu
Dah sampai kat Terap, parking plak....ololooolooooo.......jenuh lar...parking pun x betui....kalu x byk space....cam hampeh.....konon leh parking atas bukit...hohooo.....tanah lumpur plak..nasib x sangkut...kalu x jenuh menarik...
tp yg nk gelak...ader satu sis ni bawak kete saga blm...boleh plak dia terjun bukit tu nk parking...n questionnyer....boleh ker dia naik blik melalui bukit tu...tet!! no komen.....kitorg ngundur blik...nampak port cantik kat belakang umah org....pe lg.....agogooooo je lar.... ;p
dah parking..
oyea!!!!


My mom dah jumpe geng....hahaa.....so me n ijan pun nk jumpe geng........
oya!!!! ika datang ni...... ;p
my fren mira dah lama tunggu..dia jd pengapit...lol!!!
memang da best dia ni.....


ni oya n suami....cantik wane dia..... sweet n memang naik wane ni.....
amboi... ;p


ni model me...hahaaa..... syok taim ni..bergambo atas pelamin org...hahaa..


three of us...


Wit my Mom.......sayang sgt2!!! ;p


hahaaa....ni depan sekolah rendah me dulu... SEKOLAH KEBANGSAAN KATI......windu giler.....n ni sama port adik me izat tangkap dulu mase dia tahun 1...nanti me cari pict tu....


hahaa.....macam2 kenangan menerpa taim ni.......miss bangat ini tempat.... ;p


ni kat rumah kenduri ketiga.....kawan mak... ;p kitorg posing ler....mak??
ntah ler....dah jumper kawan2...kami ditinggalkan....huahuaaa..... lol!!!



penat betui seharian berjalan..makan...minum.....FREE!!!
hihiii...tiap2 minggu rutin yg sama....g umah org.... ;p

churp churp

Meh tgk ni gak... ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

My Son...

Lilypie Second Birthday tickers